Medlemskab

Den absolut vigtigste grund til medlemskab af Boghandlerforeningen er, at som samlet branche, står vi stærkest over for de forskellige samarbejdspartnere, som er vigtige for vores virke.

Og her er det vigtigt at understrege, at når vi taler om branchespecifikke emner og udfordringer handler det om bøger og hele værdikæden i den sammenhæng, altså fra idé hos en forfatter til den sælges til en kunde i en boghandel.

Det ligger meget på sinde at sørge for at holde fokus på salg af bøger, og her der er tale om både den printede udgave, e-bøger og lydbøger.

Som brancheforening er vi kun interesseret i at kunder bliver gjort bekendt med al slags litteratur og bøger, og derfor er det vigtigt, at vi som brancheforening står sammen, når vi i samarbejde med forskellige samarbejdspartnere og myndigheder skal opnå de mest optimale forhold for os som boghandlere.

I boghandlerforeningen sørger vi for at være repræsenteret i de forskellige udvalg og sammenhænge, som er vigtige for læsning, litteratur og boghandler bl.a.:

• Danske forlag
  • Kulturministeriet
  • Kulturpolitiske ordførere
  • Myndigheder
  • DBK
  • Andre samarbejdspartnere
  • EU og direktiver
  • Nordiske samarbejdspartnere
  • DGL
  • Orla prisen

Generelle fordele ved medlemskab: